Michelangelo ve Adem’in Yaratılışı

(0 oy) 0/5 37
Yorum Yaz


Görülmesi gereken resimler diye bir çalışma yapıyor olsak Michelangelo’nun sistine şapelindeki Adem’in yaratılışı resmi en baş sıralarda yer alır. Burclar.net olarak bu sanat şaheserini sizlere sunmak istiyoruz. Michelangelo ve Adem’in Yaratılışı eseri …

Adem’in Yaratılışı Nasıl Ortaya Çıktı

On üç yaşındayken, Ghirlandaio’nun atölyesine çırak olarak giren ve ilk teknik bilgilerini alan Michelangelo, yapmış olduğu çalışmalarla Lorenzo de Medici’nin dikkatini çekince Medici ailesinin koruması altına girer. Bu dönemde heykeltıraş Bertoldo di Giovanni’nin öğrencisi olur. Yapmış olduğu çalışmalar ile adından gittikçe söz ettiren Michelangelo, Papa’nın isteği üzerine Sistine Şapeli’ndeki tavan fresklerini yapmaya başlar.1508 yılında başladığı ve dört yıl boyunca tek başına çalıştığı bu freskleri 1515 yılında bitirir. Bu süre içerisinde 343 figürlü tonos freskleri oluşturur. Yapmış olduğu tavan fresklerinin ortasında yaradılış sahnesini resmederken, çevresine ise İncil’den alınan sahneleri yerleştirir.

Adem’in Yaratılışı hakkında Ödin şunları söyler;

“Adem’in Yaratılışı’nda, Tanrı’nın sol koluna sarılmış kadın figürü, henüz yaratılmayan ve yaratılmak için bekleyen Havva olarak yorumlanır. Ancak, Hristiyan inancına göre, Havva’nın Adem’den sonra yaratıldığı göz önüne alınırsa, Havva’nın Adem’in yaratılışını izlemesi ikonografiye ters düşmektedir. Bu nedenle, söz konusu kadın figürünün İbrani metinlerinde anlatılan, Adem’in Havva’dan önceki ilk karısı Lilith olduğunu idda eden görüşler de vardır. Ancak Lilith’in de Adem’den sonra yaratıldığını anlatan bu mit, söz konusu görüşü desteklememektedir. Pelerine sarılı olan Tanrı için de çeşitli yorumlar yapılmış ve Michelangelo’nun insan anatomisinde uzman olduğunun kanıtı olarak gösterilmiştir.”

Bununla birlikte Bayat, insanı evrenin küçük bir modeli olarak görerek insanın yaratılışını mitolojik açıdan Tanrıya ve tanrısal bir güce bağlar. Evrenin oluşumunun insanın yaratılması ile tamamlandığı görüşünü öne sürer ve insanı makro kozmosun mikro düzeyde bir modeli olduğu vurgusunu yapar.05